Jak na udržitelné podnikání v malé firmě
Nepředvídané události minulého roku postavily většinu firem v celém světe nad propast – pro některé podniky znamenala opatření spojená s krizí Covid 19 strmou cestu dolů, pro jiné příležitost se…
Mezinárodní iniciativa Science Based Targets (SBTi) nedávno představila návrh nové verze svého uznávaného Net Zero Standardu. který firmám umožňuje stanovit vědecky podložené cíle pro snižování uhlíkové stopy – a to způsobem, který účinně přispívá k udržení každoročnímu nárůstu globální teploty pod hranicí 1,5 °C.
Na základě konzultací s odborníky připravila SBTi aktualizaci, která má firmám pomoci lépe se vyrovnat s realitou – především s obtížemi při snižování emisí v hodnotovém řetězci (Scope 3).
Navrhované změny mají za cíl zrychlit dekarbonizaci firem prostřednictvím čtyř hlavních směrů:
Právě Scope 3 tvoří často největší část uhlíkové stopy firmy – a zároveň jeho měření bývá ze všech emisí nejkomplexnější. Nový návrh poskytuje firmám větší flexibilitu a možnost zaměřit se jen na oblasti s nejvýznamnějším dopadem.
Standard nově umožní získat uznání za investice, které přesahují přímou činnost firmy. Patří sem i možnost formálního uznání společností, které investují do zmírňování emisí mimo svůj hodnotový řetězec (Beyond Value Chain Mitigation – BVCM), a zavedení prozatímních cílů pro odstraňování emisí.
Návrh standardu zavádí požadavky na hodnocení a komunikaci pokroku v plnění cílů, což má zvýšit odpovědnost a ocenit ty společnosti, které si v dekarbonizaci vedou dobře.
SBTi si uvědomuje, že ne každá firma startuje ze stejné pozice. Proto návrh počítá s:
Návrh standardu je momentálně otevřen k veřejné konzultaci až do června 2025. Firmy tak mají jedinečnou příležitost zapojit se a ovlivnit podobu finálního znění.
Aktualizace Net Zero Standardu od SBTi není pouhou formalitou. Je to signál, že se očekávání od firem v oblasti udržitelnosti zpřesňují a zpřísňují. Společnosti, které své strategie udržitelnosti opřou o SBTi cíle již nyní, získají nejen reputační výhodu, ale i větší odolnost vůči budoucím regulačním změnám. Přečtěte si, jak například Zentiva díky své strategii udržitelnosti dokázala zefektivnit své provozní náklady v naší případové studii.
Pomáháme firmám, jako je Zentiva, knihkupectví Martinus, Centropen, Heureka nebo Kofola, dosáhnout jejich ESG závazků a stát se lídry v udržitelnosti. Poskytujeme služby od analýzy dvojí materiality, výpočet uhlíkové stopy po ESG report, strategii udržitelnosti a komunikaci. Řešení vždy přizpůsobíme vašim individuálním potřebám.
Pokud hledáte partnera, který vám pomůže dosáhnout vašich cílů v oblasti udržitelnosti a podpoří váš růst, jsme tu pro vás. 👉 Kontaktujte nás ještě dnes.
Nepředvídané události minulého roku postavily většinu firem v celém světe nad propast – pro některé podniky znamenala opatření spojená s krizí Covid 19 strmou cestu dolů, pro jiné příležitost se…
Dobrovolnická činnost podniků schovaná pod zkratkou CSR už dnes nestačí. Vystřídala ji agenda pod písmeny ESG, která firmy hodnotí systematicky z pohledu environmentálního, sociálního a správy řízení.…
Mladý talentovaný kandidát hledá skutečně udržitelnou firmu, která nemaluje své inzeráty práce na růžovo či zeleno, ale která si je vědoma odpovědnosti za budoucí svět, a podle této filozofie žije a…